Σελίδες

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 18, 2024

"Αλλοδαπός μαθητής σε Δ-Ε-ΣΤ τάξη ο οποίος δεν γνωρίζει καθόλου ελληνικά"

 


Τίτλος Δραστηριότητας:

«Τι κάνουμε εάν στο σχολείο μας έρθει αλλοδαπός/ή μαθητής/τρια μεγάλης τάξης Δημοτικού ο/η οποίος/α δεν γνωρίζει καθόλου ελληνικά».

Στόχοι:

Ο μαθητής ή η μαθήτρια:

1. Να κατακτήσει την ελληνική γλώσσα σε επίπεδο τέτοιο ώστε να μπορεί να καλύπτει τις καθημερινές επικοινωνιακές του ανάγκες.

2. Να νιώσει αυτοπεποίθηση.

3. Να αναπτύξει πνεύμα συνεργασίας με τους συμμαθητές του.

4. Να αναπτύξει θετικές στάσεις και αξίες ως προς την ελληνική γλώσσα.

Οργάνωση δραστηριοτήτων:

- Τοποθετούμε τον/τη μαθητή/τρια σε ομάδα στην οποία να υπάρχει συμπατριώτης του για να τον βοηθάει με τη μετάφραση. Αν δεν υπάρχει, αναθέτουμε στα μέλη της ομάδας την ξενάγηση του μαθητή στους χώρους του σχολείου.

- Δίνουμε στον μαθητή ειδικό εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, όπως αυτό που υπάρχει στο ΕΔΙΑΜΜΕ και στο ΚΕΔΑ.

- Ο μαθητής συμμετέχει σε  θεατρικά παιχνίδια με απλές περιστάσεις επικοινωνίας.

- Αναθέτουμε στον μαθητή αρμοδιότητες στην τάξη (υπεύθυνος για τους χάρτες, για την ντουλάπα, για τον πίνακα, κτλ.) .

- Εγγράφουμε τον μαθητή στην Τάξη Υποδοχής και στο Ολοήμερο.

- Ανατρέχουμε σε βιβλία Ιστορίας της χώρας προέλευσης του μαθητή για να του διδάξουμε την ιστορία της.

- Εμψυχώνουμε τον μαθητή να συμμετέχει ενεργά στο μάθημα της Μουσικής και των Εικαστικών.

- Αναθέτουμε στον μαθητή συχνά να μας παρουσιάζει προφορικά τα χόμπυ του, τα αγαπημένα του παιχνίδια, βιβλία, πρόσωπα, μέρη, κτλ.

- Οργανώνουμε συχνά παιχνίδια για το δέσιμο της ομάδας.

- Στην αίθουσα υπολογιστών ή στον υπολογιστή της τάξης ανατρέχουμε στην ιστοσελίδα της πρεσβείας της χώρας προέλευσης του μαθητή και αναθέτουμε σε άλλον, ελληνόφωνο, μαθητή να την παρουσιάσει στην τάξη.

- Ο Σύλλογος Γονέων επικοινωνεί με τους γονείς του μαθητή και τους προσκαλεί σε όλες τις δράσεις του.

- Η διεύθυνση του σχολείου συντονίζει όλα τα παραπάνω και ζητά από τον Δήμο επιπλέον επικοινωνία με την οικογένεια του μαθητή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: