Στο Δήμο Ωρωπού, οι δημοτικές παρατάξεις (πλην των δύο της Αριστεράς) παρουσιάζονται «πολυσυλλεκτικές» διότι έτσι έχουν περισσότερες ελπίδες νίκης. Αν όμως είναι η νίκη ο μοναδικός σκοπός μιας δημοτικής παράταξης αυτό σημαίνει ότι η παράταξη δεν παίζει κανένα άλλο ρόλο, ούτε πολιτικό, ούτε διαμόρφωσης κλίματος, ούτε παιδαγωγικό, ούτε καθημερινότητας.
Σταθερή μου άποψη είναι ότι ο τόπος έχει σήμερα ανάγκη από ένα δημοτικό συνδυασμό που θα αρθρώνει τη φωνή της αλήθειας, «κόντρα» στο λαϊκίστικο ρεύμα. Αν κάποιος δημοτικός σύμβουλος κατακεραύνωνε ευθέως τις λανθασμένες απόψεις της Αριστεράς, ίσως να κέρδιζε περισσότερο την εκτίμηση του κόσμου και να έδειχνε κάτι το καινούριο. Δε συμφωνώ στο ότι δεν υπάρχουν περιθώρια ιδεολογικής έκφρασης: Όταν συζητούνται ψηφίσματα για τους συμβασιούχους, ή όταν ο Δήμος σπεύδει να υποστηρίξει προτάσεις εναντίον των διοδίων (υπερασπιζόμενος το κρατικό μονοπώλιο στην κατασκευή δρόμων), ή όταν εγκρίνεται ομόφωνα (!) παραληρηματικό κείμενο εναντίον της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, όλα αυτά έχουν και με το παραπάνω την ιδεολογική τους χροιά. Το πρόβλημα είναι ότι αν δεν αντιτεθεί κανείς σε αυτές τις απόψεις, τότε καλλιεργείται ο λαϊκισμός, το μίσος για την οικονομική ανάπτυξη και η περαιτέρω εξανέμιση των χρημάτων των φορολογουμένων.
Πχ. δε βρέθηκε ούτε ένας δημοτικός σύμβουλος στη συνεδρίαση της Τετάρτης 8-6-2011 να ενημερώσει τους πολίτες του Ωρωπού (απαντώντας στον κ. Χασιώτη) για τις εξής απλές αλήθειες: Ότι το έλλειμμα του ΟΣΕ είναι περίπου 10 δις ευρώ, 4πλάσιο από εκείνο της κρατικής Ολυμπιακής. Ότι αυτό το έλλειμμα το δημιούργησαν οι πολιτικοί των τελευταίων δεκαετιών υποκύπτοντας στις πιέσεις των ψηφοφόρων τους και της Αριστεράς για «φιλολαϊκή πολιτική». Ότι διογκώθηκε επίσης, επειδή ο ΟΣΕ δε λειτούργησε ποτέ με ανταγωνιστικά κριτήρια και τα στελέχη του επαναπαύτηκαν στη σιγουριά του κρατικομονοπωλιακού του χαρακτήρα. Ότι η ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ θα απαλλάξει τους φορολογούμενους από το επαχθές ποσό της ζημιογόνας λειτουργίας του, θα επιφέρει σημαντικά έσοδα στο Κράτος, θα αυξήσει την ποιότητά του. Ότι σε μια μελλοντική ανταγωνιστική αγορά σιδηροδρόμων θα απορροφηθούν πολύ περισσότεροι εργαζόμενοι απ’ ότι τώρα και με πολύ μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη. Ότι εκείνοι που υποστήριζαν πως με την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής δε θα έχουμε αεροπλάνα και πως με την ιδιωτικοποίηση του ΟΤΕ δε θα έχουμε τηλέφωνα, είναι οι ίδιοι που κινδυνολογούν σήμερα υπερασπιζόμενοι τη ζημιογόνα λειτουργία του ΟΣΕ.
Παρομοίως, προ ολίγων μηνών, ποτέ δεν ακούσαμε για το θέμα των διοδίων κάποιον να υπενθυμίζει ότι το πρόγραμμα κατασκευής οδικών αξόνων αξίας 9 δις ευρώ είναι το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα στην ιστορία της χώρας και ότι το σύνθημα «Δωρεάν δρόμοι για όλους» σημαίνει περισσότερο κρατικό μονοπώλιο, με περισσότερους φόρους και με περισσότερα τέλη κυκλοφορίας. Και φυσικά κανείς δεν αντιπρότεινε το σύνθημα «Χιλιομετροχρέωση – απόδειξη στην είσοδο και πληρωμή στην έξοδο» ή «Απαγόρευση των φορτηγών στους παράδρομους». Όλοι έτρεχαν πίσω από το κίνημα «Δεν Πληρώνω».
Ανάλογη ήταν και η στάση τους στο ψήφισμα για τους συμβασιούχους. Κύριο μέλημα να «χαϊδέψουν τα αυτιά» των εν δυνάμει ψηφοφόρων τους. Άραγε, εκείνοι που ζητούν 8μηνη σύμβαση με το Δήμο έχουν πληροφορηθεί για τις θέσεις εργασίας που προσφέρονται αυτή την εποχή από επιχειρήσεις στον Ωρωπό; Γιατί δεν πηγαίνουν πχ. σε ένα σουπερμάρκετ να εργαστούν τώρα το καλοκαίρι ; Γιατί δεν προσπαθούν να δημιουργήσουν τα δικά τους επιτεύγματα και προτιμούν να εκλιπαρούν το Δήμο ;
Και όμως, ποτέ δεν ακούστηκε ποτέ τίποτα από τα παραπάνω. Ο λαϊκισμός και η στασιμότητα συνεχίζονται τροφοδοτώντας τα πιο αρνητικά αντανακλαστικά των πολιτών απέναντι σε οποιαδήποτε αλλαγή. Τώρα όμως, αυτή την άρνηση τη βρίσκουμε μπροστά μας καθώς η χρεωκοπία είναι προ των πυλών και απειλεί να μας συμπαρασύρει όλους.
Οι κινήσεις αυτές του Δημοτικού Συμβουλίου του Ωρωπού φανερώνουν ότι μπορεί να υπάρχουν επτά (7) συνδυασμοί, αλλά ουσιαστικά υπάρχει μία μόνο πολιτική: Η ευκαιριακή αντιμετώπιση των θεμάτων σε συνδυασμό με την ανοχή, ή και την υποστήριξη, προς το συντηρητικό φαιοκόκκινο μέτωπο που αντιτίθεται σε οποιαδήποτε εκσυγχρονιστική προσπάθεια της χώρας προς τον ορθολογισμό. Ίσως να πιστεύουν ότι με την «πολιτική» αυτή θα νικήσουν στις επόμενες Δημοτικές Εκλογές. Αν υπάρχουν χρήματα για να γίνουν κι αυτές…
Σταθερή μου άποψη είναι ότι ο τόπος έχει σήμερα ανάγκη από ένα δημοτικό συνδυασμό που θα αρθρώνει τη φωνή της αλήθειας, «κόντρα» στο λαϊκίστικο ρεύμα. Αν κάποιος δημοτικός σύμβουλος κατακεραύνωνε ευθέως τις λανθασμένες απόψεις της Αριστεράς, ίσως να κέρδιζε περισσότερο την εκτίμηση του κόσμου και να έδειχνε κάτι το καινούριο. Δε συμφωνώ στο ότι δεν υπάρχουν περιθώρια ιδεολογικής έκφρασης: Όταν συζητούνται ψηφίσματα για τους συμβασιούχους, ή όταν ο Δήμος σπεύδει να υποστηρίξει προτάσεις εναντίον των διοδίων (υπερασπιζόμενος το κρατικό μονοπώλιο στην κατασκευή δρόμων), ή όταν εγκρίνεται ομόφωνα (!) παραληρηματικό κείμενο εναντίον της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, όλα αυτά έχουν και με το παραπάνω την ιδεολογική τους χροιά. Το πρόβλημα είναι ότι αν δεν αντιτεθεί κανείς σε αυτές τις απόψεις, τότε καλλιεργείται ο λαϊκισμός, το μίσος για την οικονομική ανάπτυξη και η περαιτέρω εξανέμιση των χρημάτων των φορολογουμένων.
Πχ. δε βρέθηκε ούτε ένας δημοτικός σύμβουλος στη συνεδρίαση της Τετάρτης 8-6-2011 να ενημερώσει τους πολίτες του Ωρωπού (απαντώντας στον κ. Χασιώτη) για τις εξής απλές αλήθειες: Ότι το έλλειμμα του ΟΣΕ είναι περίπου 10 δις ευρώ, 4πλάσιο από εκείνο της κρατικής Ολυμπιακής. Ότι αυτό το έλλειμμα το δημιούργησαν οι πολιτικοί των τελευταίων δεκαετιών υποκύπτοντας στις πιέσεις των ψηφοφόρων τους και της Αριστεράς για «φιλολαϊκή πολιτική». Ότι διογκώθηκε επίσης, επειδή ο ΟΣΕ δε λειτούργησε ποτέ με ανταγωνιστικά κριτήρια και τα στελέχη του επαναπαύτηκαν στη σιγουριά του κρατικομονοπωλιακού του χαρακτήρα. Ότι η ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ θα απαλλάξει τους φορολογούμενους από το επαχθές ποσό της ζημιογόνας λειτουργίας του, θα επιφέρει σημαντικά έσοδα στο Κράτος, θα αυξήσει την ποιότητά του. Ότι σε μια μελλοντική ανταγωνιστική αγορά σιδηροδρόμων θα απορροφηθούν πολύ περισσότεροι εργαζόμενοι απ’ ότι τώρα και με πολύ μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη. Ότι εκείνοι που υποστήριζαν πως με την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής δε θα έχουμε αεροπλάνα και πως με την ιδιωτικοποίηση του ΟΤΕ δε θα έχουμε τηλέφωνα, είναι οι ίδιοι που κινδυνολογούν σήμερα υπερασπιζόμενοι τη ζημιογόνα λειτουργία του ΟΣΕ.
Παρομοίως, προ ολίγων μηνών, ποτέ δεν ακούσαμε για το θέμα των διοδίων κάποιον να υπενθυμίζει ότι το πρόγραμμα κατασκευής οδικών αξόνων αξίας 9 δις ευρώ είναι το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα στην ιστορία της χώρας και ότι το σύνθημα «Δωρεάν δρόμοι για όλους» σημαίνει περισσότερο κρατικό μονοπώλιο, με περισσότερους φόρους και με περισσότερα τέλη κυκλοφορίας. Και φυσικά κανείς δεν αντιπρότεινε το σύνθημα «Χιλιομετροχρέωση – απόδειξη στην είσοδο και πληρωμή στην έξοδο» ή «Απαγόρευση των φορτηγών στους παράδρομους». Όλοι έτρεχαν πίσω από το κίνημα «Δεν Πληρώνω».
Ανάλογη ήταν και η στάση τους στο ψήφισμα για τους συμβασιούχους. Κύριο μέλημα να «χαϊδέψουν τα αυτιά» των εν δυνάμει ψηφοφόρων τους. Άραγε, εκείνοι που ζητούν 8μηνη σύμβαση με το Δήμο έχουν πληροφορηθεί για τις θέσεις εργασίας που προσφέρονται αυτή την εποχή από επιχειρήσεις στον Ωρωπό; Γιατί δεν πηγαίνουν πχ. σε ένα σουπερμάρκετ να εργαστούν τώρα το καλοκαίρι ; Γιατί δεν προσπαθούν να δημιουργήσουν τα δικά τους επιτεύγματα και προτιμούν να εκλιπαρούν το Δήμο ;
Και όμως, ποτέ δεν ακούστηκε ποτέ τίποτα από τα παραπάνω. Ο λαϊκισμός και η στασιμότητα συνεχίζονται τροφοδοτώντας τα πιο αρνητικά αντανακλαστικά των πολιτών απέναντι σε οποιαδήποτε αλλαγή. Τώρα όμως, αυτή την άρνηση τη βρίσκουμε μπροστά μας καθώς η χρεωκοπία είναι προ των πυλών και απειλεί να μας συμπαρασύρει όλους.
Οι κινήσεις αυτές του Δημοτικού Συμβουλίου του Ωρωπού φανερώνουν ότι μπορεί να υπάρχουν επτά (7) συνδυασμοί, αλλά ουσιαστικά υπάρχει μία μόνο πολιτική: Η ευκαιριακή αντιμετώπιση των θεμάτων σε συνδυασμό με την ανοχή, ή και την υποστήριξη, προς το συντηρητικό φαιοκόκκινο μέτωπο που αντιτίθεται σε οποιαδήποτε εκσυγχρονιστική προσπάθεια της χώρας προς τον ορθολογισμό. Ίσως να πιστεύουν ότι με την «πολιτική» αυτή θα νικήσουν στις επόμενες Δημοτικές Εκλογές. Αν υπάρχουν χρήματα για να γίνουν κι αυτές…
4 σχόλια:
Ο ΔΗΜΟΣ ΩΡΩΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΟ ''ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ'' ΑΛΛΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΟΝ ΜΠΟΜΠΟΛΑ
http://liberalcreta.pblogs.gr/2011/04/o-dhmos-wrwpoy-hrhmatodotei-to-den-plhrwnw-alla-plhrwnei-kanonik.html
Κάπως έτσι τα έλεγες και προεκλογικά και τελικά στήριξες τον μεγαλύτερο λαϊκιστή ψευτό σοσιαλιστή Γιασιμακη.
Ενώ, ποιον έπρεπε να στηρίξω ;
Αν πιστεύεις όπως λες στον εαυτό σου, "βγες μπροστά". Μη μας χαντακώνεις με το να στηρίζεις όλους αυτούς που έχουν άμεση ευθύνη για την οικονομική μας κατάντια.
Δημοσίευση σχολίου