Κατά τις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα η οδοποιία σημείωσε σημαντική πρόοδο, λόγω δύο επιτευγμάτων: αφενός της εισαγωγής από τον Μακ Άνταμ το 1819 της κατασκευής οδοστρωμάτων με σκυρόστρωση και αφετέρου της εφεύρεσης από τον Γάλλο Λεμουάν του ατμοκίνητου οδοστρωτήρα.
Οι οδοστρωτήρες χρησιμοποιούνται από το 1830 στην κατασκευή δρόμων και σε άλλες παρεμφερείς εργασίες. Οι πρώτες κατασκευές ήταν απλοί κύλινδροι μεγάλου βάρους που τους έσερναν άλογα. Ο κύλινδρος κατασκευάζονταν από πέτρα και αργότερα από μαντέμι που το γέμιζαν με πέτρες ή νερό.
Ωστόσο, χάρη στην ανακάλυψη της ατμομηχανής, από τη δεκαετία του 1860 άρχισαν να κατασκευάζονται μαζικά ατμοκίνητοι οδοστρωτήρες. Αρχικά, η Ελληνική Κυβέρνηση παρήγγειλε το 1914 δέκα τέτοιους από το εργοστάσιο AVELING & PORTER στο Kent της Αγγλίας, ενώ ο ατμοκίνητος οδοστρωτήρας της Παλλήνης (φωτό πάνω) αγοράστηκε το 1950 για τις ανάγκες του χωριού.
Παρόμοιο
έκθεμα ατμοκίνητου οδοστρωτήρα υπάρχει επίσης στον εξωτερικό χώρο του Δημαρχείου
Σπάτων-Αρτέμιδος:
Στις
αρχές του 20ού αι. εμφανίστηκαν οι πρώτοι οδοστρωτήρες με μηχανή ντίζελ.
Πηγές:
Βικιπαίδεια:
Οδοστρωτήρας: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE%B4%CE%BF%CF%83%CF%84%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B1%CF%82
Μαλινδρέτος
Γ. (2015), Εφοδιαστική Αλυσίδα, Logistics
& Εξυπηρέτηση πελατών, ΣΕΑΒ: https://www.capaepsilon.com/wp-
Μελιτζάζ
Λεωνιδίου: Ατμοκίνητος Οδοστρωτήρας: https://www.melitzazz.gr/atmokinitos-odostrotiras/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου