Πέμπτη, Νοεμβρίου 15, 2012

Για την (πολυπόθητη) διοικητική αυτονομία των σχολείων.


- Αν κάθε σχολείο ήταν διοικητικά αυτόνομο θα ερχόταν απευθείας σε επαφή με το ΙΝ.Ε.Π. (πρώην Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) και με άλλους επιστημονικούς φορείς για την επιλογή των προγραμμάτων του, των καινοτομιών του και του εκπαιδευτικού του υλικού. Τώρα, χρησιμοποιεί μόνο ένα βιβλίο, αυτό του υπουργείου.
- Αν κάθε σχολείο ήταν διοικητικά αυτόνομο, θα μπορούσε να προσλάβει μόνο του το προσωπικό που του χρειάζεται (δεν θα υπήρχαν κενά) και να το ανταμοίβει αξιοκρατικά. Τώρα, περιμένουμε από το υπουργείο να μας καλύψει τα κενά.
- Αν κάθε σχολείο ήταν διοικητικά αυτόνομο, ο διευθυντής-μάνατζερ θα μπορούσε να προσελκύει χρηματοδότηση για το σχολείο από πολλαπλούς, (δημόσιους και ιδιωτικούς) φορείς και συλλόγους. Τώρα προσελκύει μόνο από έναν: Το κράτος.
- Οι ίδιοι οι μαθητές και οι γονείς τους ανακαλύπτουν όλο και γοργότερα τα οφέλη του e-learning, του homeschooling, του open-distanced courses, πολλά από τα οποία είναι δωρεάν. Όλα αυτά μόνο ένα αυτόνομο σχολείο μπορεί να τα διαχειριστεί.
- Αν κάθε σχολείο ήταν διοικητικά αυτόνομο, το Υπουργείο δεν θα διαχειριζόταν χρήματα των φορολογουμένων για διορισμούς και λεπτομερή κεντρικό σχεδιασμό. Με ό,τι και αν σημαίνει αυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: