Τρίτη, Απριλίου 24, 2012

Τουρισμός, Ναυτιλία, Μεταφορές

Το όραμά μας :
Ελεύθερη ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας σε τομείς με ποιοτικά χαρακτηριστικά και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. 

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον τουρισμό, τη ναυτιλία και τις μεταφορές γιατί αποτελούν ιδιαίτερους και προνομιακούς τομείς επιχειρηματικότητας και γιατί από την εξέταση της εξέλιξης και της σημερινής κατάστασης προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα.
 Ο τουρισμός ασφυκτιά ανάμεσα στον κρατικό παρεμβατισμό, την ανυπαρξία χωροταξικού σχεδιασμού και χρήσεων γης και την έλλειψη υποδομών. Το υπάρχον άναρχο μοντέλο των μικρών αυτόνομων, οικογενειακών επιχειρήσεων έφτασε στα όριά του και παραλίγο να καταρρεύσει όταν μεταβλήθηκαν οι διεθνείς τάσεις. Τραγικό απομεινάρι της αποτυχίας της κρατικής επιχειρηματικότητας τα ξενοδοχεία του ΕΟΤ, που παρότι είχαν προνομιακές θέσεις και υποδομές, χρεοκόπησαν σε λίγα χρόνια, κάτω από το κρατικό, μίζερο και αδιάφορο μοντέλο διοίκησης και λειτουργίας.
 Η ιδιωτική επιχειρηματικότητα βοηθά στη μετάβαση στο νέο μοντέλο ζήτησης. Η ναυτιλία είναι ένας τομέας συνυφασμένος με την ελληνική επιχειρηματικότητα. Για δεκαετίες ξεχασμένη από το κράτος –και τελικά ακριβώς γι’ αυτό- μεγαλουργούσε παράγοντας πλούτο και ευημερία για χιλιάδες οικογένειες και για ολόκληρη την κοινωνία.
Η Φιλελεύθερη Συμμαχία προτείνει την αξιοποίηση της μόνης διεθνούς πρωτιάς που διαθέτει η σύγχρονη Ελλάδα: αυτή της ποντοπόρου ναυτιλίας. Πιο συγκεκριμένα προτείνει:
Δημιουργία νομοθετικού πλαισίου με στόχο την ενθάρρυνση της υπαγωγής όλου του ελληνόκτητου στόλου υπό ελληνική σημαία.
Κατάργηση των όποιων περιορισμών υπάρχουν περί σύνθεσης των πληρωμάτων με βάση την εθνικότητα.
Δημιουργία διεθνούς εμβέλειας κέντρων ναυτιλιακής εκπαίδευσης.
Ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των λιμενικών υποδομών της χώρας μέσω συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα και μετατροπή τους σε παγκόσμια ναυτιλιακά κέντρα.
Ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των αεροδρομίων της χώρας μέσω συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα κατά το πρότυπο του αεροδρόμιου των Σπάτων και ενθάρρυνση του μεταξύ τους ανταγωνισμού για δημιουργία νέων αερογραμμών.

Τέλος, οι μεταφορές αποτελούν κλασσικό παράδειγμα της άρνησης του Ελληνικού κράτους και των παρασιτικών ομάδων να προχωρήσουν σε στοιχειώδη εκσυγχρονισμό και άνοιγμα της αγοράς, έστω και αν αυτό σημαίνει ασφυξία για το σύνολο της οικονομίας καθώς και διασυρμό και ποινές από την Ε.Ε. Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα κατά συρροή παρανομιών του ελληνικού κράτους, οι οποίες έχουν προκαλέσει την επανειλημμένη έκδοση αιτιολογημένης γνώμης και την προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, είναι:
Ολυμπιακή αεροπορία: χαρακτηριστική περίπτωση διασπάθισης του δημόσιου χρήματος για να εξυπηρετηθούν παρασιτικά κυκλώματα.
Απελευθέρωση εναέριας ναυσιπλοΐας: άρνηση της Ελλάδας να ιδρύσει την προβλεπόμενη ανεξάρτητη αρχή.
Ασφάλεια αερομεταφορών: η Ελλάδα δεν διαθέτει εθνικό πρόγραμμα ποιοτικού ελέγχου της ασφάλειας και παραβιάζει με τον τρόπο αυτό το κοινοτικό δίκαιο.
Ελευθερία παροχής υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές: η Ελλάδα δεν τηρεί τις ευρωπαϊκές κανονιστικές ρυθμίσεις για την απελευθέρωση των θαλάσσιων ενδομεταφορών (καμποτάζ).

Δεν υπάρχουν σχόλια: