Πέμπτη, Νοεμβρίου 05, 2009

Πανάκριβα διόδια και άθλιοι παράδρομοι, ο «καθρέφτης» του πολιτικού κατεστημένου.

Σε ανεπτυγμένες κοινωνίες, η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην κατασκευή μεγάλων οδών είναι πολύτιμη και προτιμητέα διότι προσφέρει οδοστρώματα υψηλής ποιότητας, παράγει πλούτο, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και μειώνει τις κρατικές σπατάλες και κακοτεχνίες.
Η Εθνική Οδός Αθηνών-Θεσσαλονίκης πρέπει να γίνει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα ανήκει σε κοινοπραξία εταιρειών που θα τον εκμεταλλεύονται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Για όσους δεν τον επιλέγουν, θα πρέπει να υπάρχει άριστης ποιότητας δωρεάν παράδρομος τον οποίο θα προσφέρουν το κράτος και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης ανταποδίδοντας τα έσοδα που λαμβάνουν από τους φορολογούμενους.
Οι αποτυχημένες κυβερνήσεις των τελευταίων τετραετιών κατόρθωσαν να διαστρεβλώσουν αυτές τις απλές αλήθειες και να συκοφαντήσουν για άλλη μια φορά την ιδιωτική πρωτοβουλία: Παρέδωσαν στη Βόρεια Αττική μία Εθνική Οδό στην οποία «ξεφυτρώνουν» από παντού πλευρικοί και μετωπικοί σταθμοί διοδίων με παράλογα τιμολόγια, αφού υιοθετείται το Ανοικτό Σύστημα, με αποτέλεσμα η χρέωση να είναι πολλαπλάσια αυτής που θα προέκυπτε με την εφαρμογή του Κλειστού Συστήματος Διοδίων. Ως εναλλακτική επιλογή, προσφέρονται παράδρομοι οι οποίοι (όπου υπάρχουν) χειροτερεύουν μέρα με την ημέρα, με απαράδεκτα οδοστρώματα, ανεπαρκή σήμανση, ελλειπή ορατότητα, ανύπαρκτα μέσα προστασίας.
Καθώς η επίμαχη σύμβαση παραχώρησης (ν. 3555/07) ψηφίστηκε από τους βουλευτές και των δύο κομμάτων εξουσίας, είναι ενδεικτική για το πώς λειτουργεί εδώ και πολλές τετραετίες το πολιτικό κατεστημένο στη χώρα μας: Υπογράφοντας σκανδαλώδεις συμβάσεις, αφήνει περιθώρια για καραμπινάτες παρανομίες και δεν πραγματοποιεί τον παραμικρό έλεγχο. Πώς να ερμηνευθεί το γεγονός ότι δεν εφαρμόζεται το άρθρο 24.2.2 της σύμβασης για χρέωση σύμφωνα με τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση; Πώς αντιλαμβάνονται την πάταξη της ακρίβειας που διαφήμιζαν; Δεν αποτελεί πρόκληση για το κοινό αίσθημα η προκαταβολή χρημάτων από τους καταναλωτές για το μελλοντικό έργο της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ το οποίο απέχει χρόνια από το να παραδοθεί έτοιμο;
Η κοινή λογική θα προέβλεπε να περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης άρθρα για τον εφοδιασμό των μόνιμων κατοίκων των γύρω περιοχών με ειδικές εκπτωτικές κάρτες, τη δημιουργία περισσότερων λωρίδων «ΤΕΟ-pass» στις Αφίδνες, (για να απαλλαχτούμε από τις νέες «ουρές» και την περιβαλλοντική επιβάρυνση που αυτές συνεπάγονται), καθώς επίσης και ειδικές τιμές για πολύτεκνες οικογένειες.
Αν δεν αφεθεί να λειτουργήσει ελεύθερα και με καθαρούς όρους ο υγιής ανταγωνισμός στην κατασκευή οδικών δικτύων, μέσω ανοιχτών διεθνών διαγωνισμών και με πολιτικούς που θα γνωρίζουν τι είδους συμβάσεις υπογράφουν, θα κυκλοφορούμε για πάντα μεταξύ πανάκριβων διοδίων και άθλιων (ή ανύπαρκτων) παράδρομων.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΛΩΡΙΔΕΣ ΜΕ TEOPASS ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΙΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ. ΕΤΣΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΟΣΩΝ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΣΑΝ ΗΛΙΘΙΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΣΚΕΥΗ.
ΜΑΛΙΣΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΚΑΙ TEOPASS.
ΠΛΗΡΗΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥΣ.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
6944326650

Δημήτρης Σταύρου είπε...

Κ. Αναγνωστόπουλε,

δεν το έχω προσέξει, αλλά αν συμβαίνει αυτό που λέτε, είναι απαράδεκτο.
Την Κυριακή 20-12-09 υπάρχει συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 11πμ στα διόδια Αφιδνών και είναι ευκαιρία να καταγγελθεί και αυτό.