Πέμπτη, Δεκεμβρίου 06, 2007

Να ειπωθεί όλη η αλήθεια για την Ολυμπιακή.


Η Φιλελεύθερη Συμμαχία, σε σχετική ανακοίνωσή της για τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή, διαπιστώνει ότι πίσω από τις κραυγές για τη σωτηρία του "εθνικού αερομεταφορέα" κρύβεται μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια συσκότισης των πραγματικών περιστατικών που οδηγούν ένα ακόμα κρατικό μονοπώλιο στη χρεοκοπία και το κλείσιμο.
Η Ολυμπιακή, μετά από δεκαετίες ασύδοτης κακοδιαχείρισης και παραβίασης της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας συνεχίζει να επιβιώνει λόγω της κάλυψης των χρεών της από τον κρατικό προϋπολογισμό και των παρανομιών των διοικήσεών της από τις εκάστοτε κομματικές και συνδικαλιστικές ηγεσίες.
Οι παράνομες πρακτικές είχαν σαν αποτέλεσμα
έρευνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 που συνεχίζονται και καταδικαστικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου όπως την C-415/03 της 12ης Μαΐου 2005 που επιβεβαίωσε παράνομες ενισχύσεις ύψους 161 εκατομμυρίων ευρώ.
Σήμερα, οι ίδιες διακομματικές παρασιτικές ομάδες που συμμετείχαν στη λεηλασία του δημόσιου αερομεταφορέα όλα αυτά τα χρόνια, προσπαθούν να πείσουν τους πολίτες ότι το κρατικό μονοπώλιο στις αερομεταφορές πρέπει να διατηρηθεί, οι παρανομίες να συνεχιστούν και ο φορολογούμενος να πληρώνει τα σπασμένα... Στην επιχειρηματολογία τους καταφέρονται κατά της ελεύθερης αγοράς και του ανταγωνισμού που επιβάλλει η συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, προτείνουν α λα καρτ εφαρμογή του κοινοτικού και εθνικού δικαίου και φτάνουν στο σημείο να ισχυρίζονται ότι το κλείσιμο της Ολυμπιακής ισοδυναμεί με … υποστολή της Ελληνικής σημαίας!!!
Η Φιλελεύθερη Συμμαχία, μόνη και χωρίς εξαρτήσεις αναδεικνύει το αυτονόητο, δηλαδή ότι η έλλειψη ανταγωνισμού στις αερομεταφορές θα υποβαθμίζει περαιτέρω την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και θα αυξάνει το κόστος τους. Η διατήρηση του κρατικού μονοπωλίου στις αερομεταφορές θα έχει αρνητικές συνέπειες για την τσέπη του καταναλωτή, τον κρατικό προϋπολογισμό και τον τουρισμό της χώρας, θα αναστέλλει τις επενδύσεις ξένων αεροπορικών εταιρειών στην Ελλάδα και θα μεταθέτει για το μέλλον τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας για τους νέους που πλήττονται από την ανεργία.
Η Φιλελεύθερη Συμμαχία θεωρεί την Ολυμπιακή κορυφαίο δείγμα μιας πολιτικής που ευνόησε λίγους προνομιούχους σε βάρος των συμφερόντων της πλειοψηφίας των πολιτών της χώρας. Για τους λόγους αυτούς η Φιλελεύθερη Συμμαχία προτείνει την άμεση ιδιωτικοποίησή της Ολυμπιακής στα πλαίσια μιας συνολικότερης απεμπλοκής του κράτους από κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα και την εξασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού σε όλους τους τομείς της οικονομίας.

www.greekliberals.net

7 σχόλια:

akamas είπε...

Θα μου επιτρέψετε να εκφράσω κάποιες διαφωνίες αγαπητέ φίλε. Η πρώτη είναι ότι αυτή την στιγμή στην Ελλάδα δεν υπάρχει μονοπώλιο, υπάρχει και Aegean. Η δεύτερη αντίρηση είναι γιατί να πληρώσει η Ολυμπιακή την ανικανότητα των εκάστοτε κυβερνώντων που δεν είναι ικανοί να διοικήσουν μια εταιρία και την χρησιμοποιούν για να κάνουον τα ρουσφέτια τους. Και το τρίτο σημείο στο οποίο θα ήθελα να σταθώ είναι ότι πάνω από οποιαδήποτε κοινοτική οδηγία εγώ βάζω το συμφέρον της χώρας μου, το οποίο επιτάσσει να υπάρχει εθνικός αερομεταφορέας για να καλύπτει τις ανάγκες και των πιο απομακρυσμένων περιοχών της χώρας. Δεν πρέπει να βά;ζουμε πάνω από όλα το κέρδος, αλλά θα πρέπει να αγωνιστούμε να απελευθερωθεί η χώρα μας από την μέγγενη της νεοφιλελεύθερης ευρωπαικής ένωσης.

Δημήτρης Σταύρου είπε...

@ akamas,

καλωσορίσατε στο blog μου!
Όντως υπάρχει και η Aegean, έχετε δίκιο. Από την άλλη, η Ολυμπιακή καταρρέει και, όπως λέτε, αν κλείσει κανείς δεν θα πηγαίνει στις απομακρυσμένες περιοχές. Οπότε τι κάνουμε; Εμείς προτείνουμε την ιδιωτικοποίηση, με παράλληλη παροχή κινήτρων για ίδρυση περισσότερων εταιρειών που θα ανταγωνίζονται υγιώς μεταξύ τους. Με αυτή την κίνηση πετυχαίνουμε μεγαλύτερη αγορά, πολλαπλάσιες θέσεις εργασίας, μικρότερες τιμές, καλύτερη ποιότητα, καθόλου γραφειοκρατία.
Δύο ακανθώδη σημεία είναι οι απομακρυσμένες περιοχές και οι εργαζόμενοι στη νυν Ολυμπιακή.
Για το πρώτο, ευελπιστώ ότι μακροπρόθεσμα σε μια ώριμη ελεύθερη αγορά αερομεταφορών θα καλυφτούν και οι πιο απομακρυσμένες περιοχές. Αν όχι, η προσωπική μου άποψη είναι ότι το κράτος οφείλει να επέμβει.Εδώ θα μπορούσε να τεθεί και πληθυσμιακό κριτήριο. Πάντως, και τώρα υπάρχουν απομακρυσμένες περιοχές που δεν έχουν καν αεροδρόμια.
Ως προς τους εργαζόμενους, φυσικά και συμφωνούμε ότι δεν είναι ωραίο να πληρώσουν την ανικανότητα των εκάστοτε κυβερνώντων. Λύση: προσωρινά να μπουν στο ταμείο ανεργίας, να επιμορφωθούν, και σύντομα να ξανα-απορροφηθούν με πολύ καλύτερους όρους από μια αναπτυσσόμενη αγορά αερομεταφορών . Όσοι επιθυμούν, μπορούν να αλλάξουν και επάγγελμα αν οι ίδιοι το αποφασίσουν. Νομίζω ότι αυτό κάνει οποιοσδήποτε εργαζόμενος του οποίου κλείνει η επιχείρηση όπου εργάζεται.
Η Φιλελεύθερη Συμμαχία προτείνει στο πρόγραμμά της και ένα ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα το οποίο θα το παίρνουν όλοι ανεξαιρέτως οι πολίτες, άσχετα αν εργάζονται ή όχι. Αν προσθέσετε σε αυτά και το κεφαλαιοποιητικό συνταξιοδοτικό σύστημα που προτείνουμε, τότε ο κάθε εργαζόμενος, ανάλογα με την προνοητικότητά του και επικουρούμενος από τον ανταγωνισμό μεταξύ των ασφαλιστικών ταμείων, θα μπορεί να έχει και μια τρίτη πηγή βοήθειας σε περίτπωση ατυχίας.
Αν έχετε άλλη λύση, τη συζητάμε.
Ευχαριστώ για το σχόλιο.

akamas είπε...

Δεν πιστεύω ότι θα διαφωνήαουμε στο θέμα του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, αν και κρατώ κάποιες προσωπικές επιφυλάξεις, πάντως δεν είναι αυτό το θέμα του post. Οι αντιρήσσεις μου στην ελεύθερη αγορά είναι πολλές γιατί με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται καρτέλ, ελεύθερη είναι και η αγορά γάλακτος και είδατε τι έγινε. Όσον αφορά τον αντναγωνισμό η ύπαρξη μιας ισχυρής κρατικής εταιρίας όχι μόνο δεν αποτελεί ε,πόδιο στην ανταγωνιστικότητα, αλλά την υποβοηθά για να πέφτουν οι τιμές υπέρ του καταναλωτή.

Δημήτρης Σταύρου είπε...

Δέχομαι ότι η ελεύθερη αγορά εγκυμονεί κινδύνους για καρτέλ. Όμως, γι'αυτό μιλάμε για αναβαθμισμένη και ανεξάρτητη Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σου θυμίζω (να μιλάμε στον ενικό σαν κανονικοί άνθρωποι;) ότι η νυν Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο ύψους 50 εκ. ευρώ στο καρτέλ γάλακτος και μπράβο της. Αυτό σημαίνει σωστός ρόλος του κράτους.
Για το αν υποβοηθά η ύπαρξη κρατικής εταιρείας την ανταγωνιστικότητα υπέρ του καταναλωτή, οι βασικές ενστάσεις μου είναι δύο:
- περιορίζει τη συνεχή αύξηση της "πίτας" για όλους
- απαιτεί υψηλή φορολογία για τη συντήρησή της.

Στο θέμα μας που είναι οι αερομεταφορές, ίσως μια μικρή δημόσια εταιρεία που θα κάλυπτε ΜΟΝΟ περιοχές που δεν μπορεί να καλύψει ο ιδιωτικός τομέας, θα μας ήταν χρήσιμη (προσωπική άποψη). Η αποκρατικοποίηση μέσω συναίνεσης εργαζομένων και τοπικής αυτοδιοίκησης θα μπορούσε να είναι μια τρίτη λύση, σύμφωνα με τον http//:zalmoxis.wordpress.com.

Ανώνυμος είπε...

Και πιστεύεις ότι αυτό το πρόστιμο θα πληρωθεί; Προσωπικά πιστεύω ότι είναι για τα μάτια του κόσμου για να κοροιδεύουν τα θύματα που τους ψηφίζουν. Η ελεύθερη αγορά το μόνο που προσφέρει είναι η δημιουργία καρτέλ και θα πρέπει αν μη τι άλλο να υπάρχουν και να λειτουργούν εταιρείες εθνικού συμφέροντος κάτω από κρατικό έλεγχο. Ακόμη και μια άλλη φιλελεύθερη, η Μέρκελ, άρχισε να αμφισβητεί τα ξεπουλήματα που επιβάλλει το τερατούργημα της Ευρωπαικής Ένωσης. Η μάχη θα πρέπει να δοθεί όχι μόνο για να μην ξεπουληθεί η Ολυμπιακή, αλλά για κάτι παραπάνω, για εθνική ανεξαρτησία.

Δημήτρης Σταύρου είπε...

ανώνυμε,

στη σημερινή Ελλάδα, της στρεβλής ανάπτυξης, των εθνικών προμηθευτών και εργολάβων και των προκλητικών ρυθμίσεων χρεών, αμφιβάλλω κι εγώ αν θα πληρωθεί αυτό το πρόστιμο στο ακέραιο. Αυτά είναι αποτελέσματα του κρατισμού και όχι της ελεύθερης αγοράς, που σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει στη χώρα μας.
Ας μην ισοπεδώνουμε εύκολα τα θετικά της ελεύθερης αγοράς. Στις πιο ελεύθερες αγορές (Ιρλανδία, Αγγλία, Φινλανδία, ΗΠΑ, Ν.Ζηλανδία, Σιγκαπούρη, Χονγκ Κογκ) ανεβαίνουν οι μισθοί, πέφτουν οι τιμές των προϊόντων, υπάρχει ποικιλία ποιότητας παροχής υπηρεσιών και η ανεργία και η φτώχεια θα ήταν ελάχιστες αν δεν υπήρχε "εισαγωγή" τους από τρίτες μη-φιλελεύθερες χώρες! Χάρη σε μια πιο ελεύθερη ελεύθερη αγορά, 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε Κίνα και Ινδία γνώρισαν την ευημερία. Η Ιαπωνία, η Σλοβενία και η Νότια Κορέα, που πριν μερικές δεκαετίες είχαν πολύ χαμηλό κατακεφαλήν εισόδημα, άνοιξαν τις αγορές τους και τώρα προοδεύουν ταχύτατα.Ευτυχώς, η ελεύθερη οικονομία εξαπλώνεται. Ελάτε να δούμε πώς θα διορθώσουμε τα ελαττώματά της, όχι να την αρνηθούμε εντελώς.
Δεν καταλαβαίνω γιατί η Ολυμπιακή είναι θέμα εθνικής ανεξαρτησίας. Δεν μιλάμε για την Πολεμική Αεροπορία, αλλά για μια προβληματική εταιρεία που επιβαρύνει τους φορολογούμενους, εμποδίζει τον ανταγωνισμό και αφήνει έξω από την αγορά εργασίας χιλιάδες νέους.Δεν είδα να έπαθε τίποτα η εθνική ανεξαρτησία της Γαλλίας, της Αγγλίας, της Ελβετίας, των Σκανδιναβικών χωρών, κτλ. οι οποίες είτε ιδιωτικοποίησαν πλήρως τις αερομεταφορές τους, είτε ιδιωτικές εταιρείες έχουν την πλειοψηφία μετοχών σε περίπτωση συνδιοίκησης.

Δημήτρης Σταύρου είπε...

Για την ιστορία, δίνω ένα Χρονολόγιο της Ολυμπιακής(πηγή: www.makthes.gr):

Χρονολόγιο
Από το 1935
έως σήμερα

1935: Ιδρύεται η εταιρεία Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις.
1957: Το ελληνικό δημόσιο παραχωρεί την ΤΑΕ στον Αριστοτέλη Ωνάση, ο οποίος τη μετονομάζει σε Ολυμπιακή Αεροπορία.
1975: Ο Ωνάσης επιστρέφει την Ολυμπιακή στο κράτος και σχεδόν αμέσως αρχίζουν να εγγράφονται τα πρώτα ελλείμματα.
1980-1990: Η Ολυμπιακή συσσωρεύει ζημίες, ενώ οι Βρυξέλλες εμπλέκονται για πρώτη φορά στην υπόθεση.
1993: Πρώτο σχέδιο εξυγίανσης από την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
1994: Η Κομισιόν δίνει το πράσινο φως στο σχέδιο, το οποίο καλείται να εφαρμόσει η νέα κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Το σχέδιο παγώνει και η Ολυμπιακή συνεχίζει να συσσωρεύει ελλείμματα.
1998: Δεύτερο σχέδιο εξυγίανσης της Ολυμπιακής πάλι με τις ευλογίες της Κομισιόν.
1999: Ανατίθεται το μάνατζμεντ στη θυγατρική της British Airways, Speedwing. Οι Βρετανοί αρνούνται να αγοράσουν ποσοστό στην εταιρεία και η διοίκηση της Ολυμπιακής επιστρέφει στο δημόσιο.
1999: Διεθνής διαγωνισμός για την πώληση της εταιρείας. Προκρίνεται η Axon Airlines, όμως η πώληση δεν προχωρά.
2002: Νέος διαγωνισμός, από τον οποίο εξέρχεται νικητής η Golden Aviation. Και ο δεύτερος διαγωνισμός έχει την ίδια τύχη με τον πρώτο.
2003: Η Ολυμπιακή χωρίζεται στα δύο: Οι "Ολυμπιακές Αερογραμμές" αναλαμβάνουν το πτητικό έργο, ενώ η Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες ενσωματώνει όλες τις άλλες θυγατρικές του ομίλου.
2005: Τρίτος διαγωνισμός για την πώληση της Ολυμπιακής αναδεικνύει ως προτιμητέο αγοραστή την Olympic Investors. Παρά την υπογραφή προσυμφώνου, το φλερτ δεν καταλήγει σε γάμο.
2007: Η κυβέρνηση της ΝΔ προαναγγέλλει το κλείσιμο της Ολυμπιακής εντός του 2008 και την ανάληψη των δραστηριοτήτων της από νέο, μικρότερο σχήμα, απαλλαγμένο από τα χρέη, και κατά προτίμηση με τη συμμετοχή ιδιώτη.