Δευτέρα, Οκτωβρίου 01, 2007

Απούσα η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.

Η συνεχιζόμενη συζήτηση για το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού δείχνει ότι ο ελληνικός λαός είναι τραγικά αποπροσανατολισμένος ως προς τη μόρφωση των παιδιών του. Αν ίσχυε το αντίθετο, τότε τη συζήτηση θα μονοπωλούσαν τα πραγματικά προβλήματα που ορθώνονται μπροστά σε όσους θέλουν πραγματικά να μορφωθούν.

Κανέναν δε φαίνεται να ενοχλεί η απόσταση που χωρίζει το σχολείο από τη ζωή, όπως π.χ. η προκλητική αγνόηση των δυνατοτήτων αξιοποίησης του Διαδικτύου από τους μαθητές. Όσο για την ποιότητα των εκπαιδευτικών, δεν δίνεται ποτέ η ευκαιρία να συζητηθεί στα τηλεοπτικά παράθυρα ούτε γίνεται ποτέ πρώτο θέμα στις εφημερίδες. Από την άλλη, και μόνο η φράση «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου» έχει δαιμονοποιηθεί. Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί μας δεν θέλουν να ελεγχθούν από κανέναν!

Την παρούσα άδικη κατάσταση βιώνουν ακόμα πιο έντονα όσοι υγιείς εκπαιδευτικοί, με μοναδικό κίνητρο το φιλότιμό τους, δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτοί είναι οι πρώτοι που ασφυκτιούν κάτω από το βάρος της αναξιοκρατίας, όντας αναγκασμένοι άλλοτε να συμβιβάζονται, άλλοτε να πληρώνουν προσωπικό και επαγγελματικό κόστος υπερασπιζόμενοι τις απόψεις τους και σε κάθε περίπτωση να μην αμείβονται ανάλογα με το έργο που προσφέρουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: